lauantai 21. tammikuuta 2012

äitienpäivä 2010

Äitienpäivä
Ensimmäinen äitienpäiväni ilman korttia sinulta,
ilman lämmintä halausta lapselta omalta.

Monena vuonna sain Lumihiutale-kukkasen
ja olin siitä aina niin iloinen.
Se kukki koko kesän tuossa kuistilla niin kauniina
ja toi monta kertaa saamispäivän tapahtumat mieleeni.

Niin monena vuonna sinä ja minä menimme kahdestaan
äitienpäivälounasta kylille nauttimaan
ja sinä olit aina niin tarkkana
että sait lounaan minulle tarjota.

Illalla söimme sitten isäsi hommaamaa kakkua,
kaupasta ostettua mutta, mikä tärkeintä,  maukasta.

Kertasin äitienpäivänä ensimmäisen äitienpäiväni tuntoja,
sinä tykkäsit kun sait kuulla vauva-aikasi tietoja.

Nautin niin paljon äitienpäivästä
että en tiedä kuinka selviän nyt tästä...
en halua kuulla radiosta tai mistään
yhtäkään laulua jossa äitiä onnitellaan...
haluaisin nukkua koko päivän
ja siten lieventää tuskaani vähän...

En saa enää koskaan  juhlavasti lounasta kanssasi syödä
eikä Lumihiutale-kukkakaan tähän taloon reittiä löydä.
Olen kuitenkin ihan ikuisesti äitisi sinun
ja sinä aina rakas poikani minun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti